دارد.» واکنش «میتوانستم بهتر از این ظاهر شوم» ناشی از نظر شخص مقابل به موافقت آسان و سریع شما با پیشنهاد او است. قیمت مهم نیست. واکنش «یک جای کار اشکال دارد» برمبنای آگاهی شما از این موضوع است که این پیشنهاد میبایستی رد میشد و سریعا از خود این سوال را میپرسید که چرا چنین پیشنهاد بیارزشی پذیرفته شد. 3. از مذاکرات تهاجمی اجتناب کنید:بحث و جدل در مراحل اولیه مذاکره باعث ایجاد تقابل میشود که منجر به بنبست زودهنگام خواهد شد.به جای بحثو جدل از فرمول «احساس، درک کردن و دریافتن» برای کنار آمدن با خصومت استفاده کنید. اولین گام درک احساس طرف مقابل نسبت به شرایط است. گام دوم بیان این نکته است که بسیاری از افراد دیگر نیز احساسی شبیه آنها داشتهاند. گام نهایی بیان این جمله است: «ما دریافتهایم که...» هرگاه که در جلسات مذاکره ، طرف مقابل رفتار خصمانه غیرمنتظرهای با شما پیش میگیرد ، از فرمول «احساس، درک کردن و دریافتن» استفاده کنید.4. فروشنده بیمیل و خریدار بیمیل:فروشنده بیمیل شخصی است که میگوید:«من هرگز به فروش این قایق فکر نکرده بودم.» خریدار بیمیل نیز درست برعکس همین کار را را نمیشناسد؟وقتی یک مشتری راضی ، مشتری احتمالی جدیدی معرفی میکند ، نتیجه کار را به مشتری معرف گزارش دهید و جزئیات را برای او تعریف کنید.مردم نسبت به آنچه به دوستان و آشنایان آنها گفتهاید و پاسخ آنها، کنجکاوی بیشازحدی دارند.وقتی مشتری ارجاعی خرید میکند، یک نامه تشکر و یا حتی یک هدیه برای فردی که او را معرفی کرده بفرستید.گزینه موردعلاقه من سبد هدیهای پر از خوراکیهای خوشمزه است. مردم همیشه از دریافت هدایا خوشحال میشوند و اگر قدردانیتان را به آنها نشان دهید، احتمالا در آینده نیز شما را به دیگران توصیه خواهند کرد.کتابها، مقالات، سیدیها و برنامههای آموزش فروش بسیاری به این هفت گام فرایند فروش پرداختهاند. نکته مهم آن است که گاهی بهبودی کوچک در یک حوزه، منجر به موفقیتهای بزرگ میشود.بازاریابی محصولات، همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده، به همین علت استفاده از روش های قدیمی و منسوخ بازاریابی صرفا زحمات شما را دو چندان می کند. برای موفقیت در این زمینه باید ...بازاریابی محصولات، همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده، به همین علت استفاده از روش های قدیمی و منسوخ بازاریابی صرفا آنرا به طور هدفمند دنبال كرد تا بتوان در ایجاد یك هویت و برند، توسعه و حفظ آن به موفقیت رسید. در ایجاد برندینگ می توان گفت که کار آسانی نیست ، نیاز به زمان دارد ، در این استراتژی های کاربردی ذکر شده است که می توانید از آن ها در برند سازی خود استفاده نمائید. شما نمیتوانید به همه ی مردم فکر کنید ! بخش مهمی از انتخاب یک نام تجاری ، انتخابی دقیق مشتریان است ، بهترین راه برای تشخیص این کار ، این است که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و ببینید که آنها از شما چه می خواهند! اگر هدف سایت شما فقط مربوط به زنان باشد ، کار شما خیلی گسترده و پیچیده خواهد شد ، ولی اگر هدف کاری شما به نوع زنان (همانند مادران و ...) تقسیم بندی شود ، به راحتی می توانید خواسته های آن ها را برآورده نمائید. به عنوان مثال ما یک رستوران را در نظر می گیریم ، هدف یک رستوران فقط نباید رفع گرسنگی مشتریان خود باشد ، بلکه باید احساسات آنها را نیز به خود جلب کند مثلا می تواند با ارائه وعده های غذایی پخته شده در منزل ، به طور ناگهانی و بدون هیچ زحمتی از طریقه عاطفی با آنها ارتباط برقرار کنید . همه چیز در بازاریابی به تجربه ختم آيد ‘ببيند’. تنها استثنا برای اين قاعده اين است که شناخت از طريق شنيدن نام برند حاصل گردد. نمونه های اين موارد شرکت های خدمات مالی و بيمه ای يا در واقع هر نوع محصولی هستند که از طريق تبليغات تلويزيونی بازاريابی می شوند. اگر از طريق تلفن به برند اشاره می شود و چنانچه قرار است برند مورد توجه قرار بگيرد، لازم است پيش از آن نام برند شناسايی گردد. با اينکه اکثر کالاهای خريداری شده در فروشگاه ها بواسطه آگاهی برند بازشناسی انتخاب می شوند، مواقع بسيار زيادی وجود دارند که شخص بايد ابتدا نام برند را به خاطر بياورد تا سپس نسبت به درخواست آن اقدم کند. برای مثال، وقتی يک پيشخدمت در رستوران از مشتری سوال می کند چه نوع نوشیدنی دوست دارد، وی بايد از حافظه خويش نام برند را به ياد بياورد. در حقيقت، پيش از اينکه به رستوران وارد شود بايد نام رستوران را از حافظه خود به ياد بياورد. آنها تصميم می گيرند می خواهند شام را در بيرون صرف کنند و سپس فکر می کنند در چه حال و هوايی هستند (نياز گروه محصول). نياز آنها در حافظه شان با مجموعه ای از رستوران های برجسته ارتباط می يابد و از بين ‘مجموعه ذهنی’ خود يکی را
مشاهده پست مشابه :
زمان واریز یارانه نقدی شهریور ماه